Saturday 8 October 2011

Di Saat Aku.......

Pada hari di saat aku merasa terlalu susah untuk mengharungi hidup..Allah datangkan aku pelbagai musibah sebagai ujian mengingatkan aku untuk berbalik pada takdir Allah.

Pada hari aku merasa susah hati, tidak tenteram..ia mengingatkan aku kepada Allah agar aku selalu mengingatiNya, yang aku pernah terlupa padaNya seketika ketika aku gembira..

Pada hari aku merasa sedih..seakan-akan tidak dapat menerima takdir mengapa ini semua berlaku pada aku...Allah memberi peringatan terhadap dosa-dosa yang pernah aku lakukan sebelum ini.

Pada hari aku terlalu gembira,sehinggakan aku terlupa wujudnya Dia..Allah memberi aku sekelumit rasa untuk bersyukur kepadaNya.

Pada hari aku terjebak arus dunia..Alhamdulillah, Allah memberi aku peluang untuk kembali terus diatas jalanNya..kerana tidak ada manusia sempurna di dunia ini dan Allah telah memberi bekal Al-Quran untuk dilandasi sebaik-baiknya.


Alhamdulillah Ya Allah dengan segala nikmat yang Kau beri pada kami hamba-hamba Mu....

1 comments:

  1. betul Allah s.w.t selalu mgingatkan hamba2 Nya..

    ReplyDelete

Post a Comment